יצרנית המנועים והרכיבים הסינית Bafang ידועה בקרב תעשיית האופניים החשמליים מזה זמן רב.
לקראת 2016 גם יצרנית זו תציע מנוע מרכזי בקו המוצרים שלה המערכת תופיע תחת השם " Max Drive"
Bafang הידועה בשל המנועים הציריים
שלה ויכולתה לספק מנועים גם ליצרנים קטנים (כמויות קטנות) דבר שהפך אותה לחביבת
היצרנים מהמזרח וחלקם הגדול הסתמכו על מנעים אלו בדגמים השונים.
כעת החברה הצטרפה למצעד היצרנים המציעים מנועים מרכזיים
שבראשם Bosch (גם Brose הגרמנית מראה הצלחה רבה בשוק הגרמני החזק).
עוד בתחילת שנה שעברה הודיעה החברה על מערכת מנוע מרכזי ואף
ניתן היה לבחון את הדגמים הראשונים בתערוכת היורובייק 2015 ( לשמחתי יכולתי לרכב על 2 דגמים שצוידו
במנועים אלו (לא להתבלבל עם המנוע המרכזי ה"תלוי" שהחברה שיווקה ואשר ביצועיו
עלובים) ואכן הביצועים היו מרשימים והבטיחו רבות (בעיצוב, בביצועים ובשקט).
כעת ניתן לקבל את הנתונים הטכניים מהחברה.על מערכת ה Max Drive
המערכת תוצע ב 3 דגמים (24, 36 ו 48 וולט) ותותאם (תוכנה) לקטגוריה
הרגילה (PEDELEC כמו בארץ) ולקטגוריית ה S-pedelec שתספק 250 או 350 וואט
בהתאמה, המנוע שוקל כ 4 ק"ג ומפתח מומנט מרשים של מעל 80 ניוטון מטר (רוב האופניים בארץ
מפתחים כ 20-15 ניוטון מטר, חוץ מדגמי עילית בודדים עם מומנט של כ 40 ניוטון מטר).
כל המערכת נבנתה ועוצבה עבור
הלקוחות באירופה וארה"ב ועוקבת אחר העיצובים של היצרנים האירופאים.
לוח תצוגה (LCD) גדול המספק
נתונים על הרכיבה המערכת ואף נתוני מיקום (לא סטנדרט) ניתן לבחור בין 5 דרגות
תמיכה וכן עד 6 ק"מ תמיכת מנוע ללא פידול.
המערכת ניתנת לתכנות ועדכון תוכנה לפי רצון היצרן האופניים (באמצעות
כניסת USB) בכמה פרמטרים
"פתוחים"
השילדה
Bafang בנתה את המנוע שיתאים לצרכני
ה OEM שלה, המנוע מסופק ב 2 צבעים
שחור או אפור, המערכת מתאפיינת בעיצוב חדשני ונקי שכעת הוצג פעם ראשונה בשלמותו.
להבדיל מהעבר שמנועי החברה התאימו לכל שילדה עכשיו נדרשת שילדה
יעודית המותאמת למנוע (כפי שכל יצרני המנועים המרכזיים דורשים).
למנוע זה קימת תכונה מעניינת חיישן המומנט (הנמצא בקראנק)
מכיל 2 צדדים, האחד לתגובה ב "אפס דיווש" והשני בעבודה הרגילה (כפי
שמופיע גם בדגמי בוש החדשים)
Max Drive מערכת מודולרית
המערכת של Bafang הינה מערכת
מודולרית וניתנת להרכבה במס צורות ורכיבים (למעט המנוע) לפי רצון יצרן האופניים
ולפי דרישת השוק, כל זאת בקלות ונוחות.
למערכת מטען סוללות מהיר.
הסוללה מיוצרת ע"י TD
HiTech עם תאים מתוצרת סמסונג במספר מתחים
(כנ"ל) ובקיבולת של 450-690 וואט.
הסוללה ניתנת להסרה הצידה |
דבר מעניין הוא שאת ההסוללה (דגם downtube = מחובר
לשילדה) ניתן לשחרר/להוציא הצידה דבר שמאפשר שילוב גם בשלדות עם מרווחים צרים.
כרגע Bafang בוחנת מס שלדות שיתאימו בצורה הטובה ביותר
למערכת שלהם מולשם כך לקחו צוות מקצועי גרמני להשתתפות באירוע (מירוץ) 24-E-Bike
race שהתקיים
ב Nürburgring ביולי האחרון בפעם השניה.
סידרת Max
Drive תהיה
זמינה בחנויות כנראה בשנת 2016.
המנועים המרכזיים כובשים את האופניים החשמליים ומעלים
את רף הביצועים ובכך מגדירים מחדש את כלי התחבורה הנקרא אופניים חשמליים.
המנועים המרכזייםה׳חדשים׳ של בוש CX-פרפורמנס בפאנג ודומיהם, כולל המעולה ביותר שביניהם שעונה לשם ימאהה PW-X ורק עם 80 (Nm)ניוטון/מטר, אבל עם עקומת כוח עודף על בוש בתחילת הדיווש וגם בעליה משמעותית, כל אלה הם ילדים לא מפותחים, לעומת מנוע פיצפון חדש וממזרי לחלוטין העונה לשם: edd-e, משקלו 250 גרם והוא פדלק בכוח משתנה בין 50% ל 500% ברצף של כוח מוסף לכוח המופעל על ידי הרוכב. החדשות הטובות כאן, לבד ממשקלו האפסי, שהוא ניתן להרכבה על כל סוגי האופניים, אינו דורש שילדה ייעודית, קטן מימדים הניתן להסרה בקלות ומוצא מקום בכיס מכנסיים נורמליות ובנוסף, אין בו אף חסם-מהירות, ככל שאתה מדווש בחוזקה כך הוא מגביר מהירותו. המצבר שלו גם הוא ממזרי כי הוא דומה מאד לבקבוק שתייה רגיל כמו מימים ימימה. דרגה מתקדמת הרבה יותר של מנוע דומה, מוכנסת כולה לתוך שלדת האופניים ספורט בעיקר ומעלה מאד את המהירות בעלייה, השתמשו בה כבר בתחרויות ואף ניקנסו על עברות כמו דופינג...אז העולם ממציא לנו פטנטים ולא תמיד כדאי לחשוב שמעצבת הסטארטאפ, לעולם תהיה בראש... יש עוד כמה חכמים בעולם.
השבמחקאיך אני יוצר איתכם קשר
השבמחק