כל רוכב אופניים בכלל ורוכב אופניים חשמליים בפרט שם לב כי הרשויות
החלו לאכוף את חוקי התנועה וכן לבצע בדיקות לעניין החוקיות של האופניים החשמליים.
בטוחני שכל אחד יגלה מידע רב שלא ידע קודם, לדוגמא:
- האם ידעת שאסור להרכיב על אופניים?
- האם ידעת שכל זוג אופניים חייב להיות מצוייד בתאורה קדמית ואחורית?
ועוד ועוד.
בנוסף ישנן תקנות המיועדות רק לאופניים חשמליים המסדירות את חוקיותם
(ת.י. 15194) , למי מותר להשתמש בהם והיכן.
בתקן הקיים ישנו סעיף הקובע כי הפעלת מנוע האופניים (או הפעלת
האופניים) תעשה בדיווש בלבד.
המציאות בשטח היא כי עם הגעת האופניים לארץ "נפרצות"
האופניים ומותקנת בהם מצערת (ידית גז) ההופכת את האופניים למין קטנוע חשמלי ומעלה
את הסיכון לפגיעה הן למשתמש והן למשתמשים בדרך (הולכי רגל).
התקנת המִצְעֶרת המְצַעֶרת "נולדה" כאשר הגיעו האופניים החשמליים
הראשונים לארץ והתברר כי יש קושי רב לשלוט על המנוע (מערכת בקרה מאוד פרימיטיבית)
וכי האופניים נוטים לזנק בפתאומיות,
תופעת הקפיצה קריטית ומסוכנת ביחוד בתחילת הרכיבה ורכיבה במהירויות
נמוכות (רכיבה בעיר ובין אנשים).
בפוסט "אופניים חשמליים (PEDELEC) למה צריך לדווש ?" אנו מסבירים את הרציונל מאחורי התקינה ואת הטכנולוגיה שמונעת את זינוק
האופניים ומאפשרת נסיעה חלקה נעימה ובטוחה גם באופניים חשמליים.
אתם מוזמנים לבצע נסיעת מבחן ולהתרשם מהביצועים.
http://www.neobike.co.il/
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה