Electric Bikes the New “Classy Corporate
Fleets” at Parking Day, Montreal - במקור
משרד אדריכלות
נוף במונטריאול, קוויבק, מצא דרך חכמה כדי לעודד חברות לשקול שימוש באופניים
חשמליים ואמצעי תחבורה ירוקים אחרים.
הדבר בא לאחד את הרוח הנושבת משני אירועים במקביל:
יום החנייה - אירוע שנתי
בעולם שבו אמנים, מעצבים ואזרחים הופכים מקומות חניה לפארקים ציבוריים זמניים.
Fauteux et
associés - אירוע במסגרת " בעיר ללא מכונית " שבו הציגה תצוגה קלה
ועליזה של השוואת אופני החברה למכוניות חברה.
נושא התצוגה היה : אופניים חשמליים לעבודה זה סופר אופנתי (שיק טרנדי) ומטרתו להעביר את הרעיון
"אתה יכול להיות ירוק ולהרשים גם את הלקוחות שלך"
החברה העמידה צי של חמישה זוגות אופניים בתוך איזור שיועד להם במקום החנייה
(רכב),חמישה נציגי חברה (כולל הנשיא) נוכחו ליד האופניים בכדי לענות על שאלות לגבי
האופניים והיתרונות שלהם בחברה ובכלל.
ע"ג כל זוג אופניים נתלה פוסטר המראה ומתאר את מה שייצג/מחליף אותו אופניים.
נשיא החברה והפוסטר שכותרתו "הלימוזינה של הנשיא" היה כפי שתואר בעל שיק, מאובזר, סופר נוח, שחור כמובן ... הסמל של הצלחה ושגשוג. החברה היא כאן כדי להישאר ".
.
לדגם העירוני המשמש את מנהל הפרוייקטים של החברה היה פוסטר עם התיאור צבע כסף משי, מודרני, צועד
עם הזמן ופחות מהבוס הגדול, וכותרתו
"רכב הספורט של השותף הבכיר".
אופני חברה עם עגלה נגררת וכותרת על הפוסטר
" אופני שירות רב תכליתיים של מחלקת השירות והתחזוקה".
שני זוגות אופניים לא חשמליים שבשימוש על ידי עובדים ומבקרים עונתיים
תויגו
"כלי הרכב של העובדים"
בנוסף נלווה הסבר כיצד הגיעה החברה לאמץ אופניים חשמליים ככלי
התחבורה שלהם.
החברה מתכננת שבילי אופניים, נתיבים, וריאות ירוקות במסגרת פרויקטים
שונים של עיצוב עירוני (כוללים כיכרות ציבוריות ופארקים, וקמפוס בית הספר ).
לפני ארבע שנים, נשיא החברה מארק החליף את המכונית
המשפחתית הגדולה שלו לאופניים חשמליים שבה הוא מבצע את רוב נסיעות עסקים בעיר.
מאז, רכשה החברה עוד שני זוגות אופניים חשמליים גם למנהלי
הפרויקטים שלה, בנוסף לשני זוגות אופניים רגילים הזמינים עבור כל העובדים לשימוש.במשך יום העבודה.
לנסיעה למרכז העיר וליעדים בתוך 10 ק"מ ממשרד, האופניים חשמליים
קלי משקל מאפשרים נסיעות ספונטניות ויעילות, להגיע ליעדים מהר יותר מאשר ברכב, הם
אקולוגיים ידידותיים, ומאוד מהנים לכולם, עוזרים למנוע תנועה אינסופית ריבים
והקושי במציאת מקום חניה בחינם
.
למרחקים גדולים יותר, המשרד מסתמך על שיתוף רכב ותחבורה ציבורית.
התצוגה משכה עוברי אורח סקרנים שעצרו לשאול שאלות על האופניים
החשמליים ולהגיב על כמה מגניב הרעיון ואיך הם היו חושבים על החדרת אופניים חשמליים
למקומות העבודה שלהם
.
מארק המוח מאחורי התערוכה האינטראקטיבית, משותף סיבותיו האישיות וניסיונו
עם המעבר לשימוש באופניים חשמליים.
מכיוון שעבודתו דורשת ביקורים בלתי צפויים באתרים וכיוון שהוא שגר
במרחק הליכה ורכיבה על אופניים ממשרדו האופניים הם פתרון מושלם.
בעבר היית צריך לנהוג במכונית שלי לעבודה ולהתמודד עם בעיות של מציאת
חניה בכל יום וזאת בגלל הסיכוי הקלוש שהוא עלול להיקרא לפגישה במקום רחוק.
מארק נזכר בימים שבהם הוא היה משלב רכיבה על אופניים רגילים לעבודה במקום
לנסוע, ואחר מכן היה נקרא לפגישה מחוץ למשרד, אז היה רוכב באופניים הביתה כדי לאסוף
את המכונית שלו ע"מ להסיע אותו ואת קבוצתו ליעד הדרוש או שהיה צריך להתאמץ על אופניו ובעמל רב בעליות וגבעות ע"מ לבקר
את לקוחותיו ולהראות מזיע ולא מקצועי
.
למרות שהם לא ממש מגיבים על זה מארק יכול היה לחוש איך הלקוחות שלו רואים
אותו" כמי שלא יכול היה להרשות לעצמו מכונית מפוארת" או שאמרו "יש לו כל
כך הרבה זמן פנוי שהוא יכול לבזבזו ברכיבה על אופניים ולפגוש את לקוחותיו (כיוון
שהם משלמים לו לפי שעה).
מארק שקל גם לרכוש קטנוע או אופנוע, אבל דחה אותם בגלל שהוא לא רוצה להתמודד
עם דברים כמו לחפש חניה, לסבול את התנועה, ולשלם עבור דלק ותחזוקה .
אופניים חשמליים הפכו לבחירה הברורה ולאחר שניסיתי את אופניים חשמליים רבים הוא בחר באופניים מתוצרת OHM כי :
- הוא חושב שזה נראה נהדר (מתן ההופעה המרשימה, מקצועית שהוא רוצה להעביר).
- הוא מצא את הרכיבה מהנה ויעילה ביותר.
- הוא אהב את רעיון של תמיכה בחברה קנדית. "עם מנוע שנעשה בקוויבק והאופניים תוכננו ונבנו ע"י OHM הוא הרגיש הכי קרוב לרכישה מקומית לעומת הרבה דגמי אופניים חשמליים מתוצרת אסיה בשוק.
לאחר רכישת האופניים החשמליים מארק לא נאלץ לדאוג לרושם שהוא עושה על לקוחותיו,
כאשר הוא מבצע את הביקורים באתר כשהוא מגיע בחליפה, נטולת זיעה, על גבי OHM ספורט XS750 המלוטש שלו, הלקוחות
מתרשמים תמיד מהרעיון להשתמש באופניים חשמליים, מהטכנולוגיה, העיצוב והאיכות הגבוהה
של אופניו ואינם מטילים ספק במקצועיותו
.
עם שלושה זוגות אופניים חשמליים ואופני משא, מארק מסוגל להופיע
באתר עם עד שני נציגים אחרים של חברה וציוד מלא, בלי מכונית
.
מארק היה נרגש להפיץ את ההתלהבות שלו לאופניים חשמליים: "האירוע
היה דרך מצוינת להפוך אותנו מודעים לשימוש הרב שאנו עושים במרחב ציבורי רק כדי
להחנות את המכוניות, כאשר אנו לא תמיד צריכים להשתמש בהם."
הרעיון שאנחנו צריכים מכונית כדי לעשות עסקים - לפגוש את הלקוחות בזמן, לדאוג להופיע נקי וייצוגי הינו צורך שווא ,כל אלו אינן בעיות עם אופניים חשמליים.
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה