17-11-14 פירסום באתר scinexx.de :
חוקרים באוניברסיטה
Chemnitz שבגרמניה בדקו
את מידת המסוכנות של אופניים חשמליים לעומת אופניים קונוונציונליים בקטגוריות:
- PEDELEC (לפי התקן האירופאי EN-15194 , התקן הישראלי ת"י 15194 זהה לתקן זה שעיקריו: מנוע ,250W חובת דיווש, מהירות עד 25 קמ"ש.
- S-PEDELEC כנ"ל במהירות עד 45 קמ"ש.
- אופניים חשמליים E-Bike אופניים עם מצערת.
בסיכום המחקר (שילוב של מחקרי שטח + חיישנים וניתוחים סטטיסטיים) הביא לתוצאה ברורה:
ההשוואה של אופניים (רגילים) ואופניים חשמליים (E-Bike ) הראתה כי באופניים חשמליים (עם מצערת) ישנו סיכון ביטחותי גדול
יותר מאשר אופניים רגילים.
למרות שרוכבי PEDELEC רוכבים מהר יותר
(במעט) מאשר רוכבי אופניים קונבנציונליים נראה שהם משתמשים בתמיכת מנוע בעיקר כדי להשיג מהירויות בפחות
מאמץ שהושקע ברכיבה עם אופניים קונבנציונליים.
החוקרים מדווחים:
למרות שהרוכבים של כל שלושת סוגי האופניים חוו מצבים קריטיים דומים
בתנועה, והגיעו למצבים מסובכים (בעיקר כאשר מכוניות החלו בנסיעה או שיצאו ממקום
חניה והתעלמו מרוכבי האופניים), המדענים לא הבחינו במצבים קריטיים ומסוכנים.
בסופו של המחקר נקבע:
אופניים חשמליים מסוג PEDELEC אינם מסוכנים יותר
מאופניים רגילים, גם אופני S-PEDELEC לא נמצאו בעלי סיכון גבוה יותר אל אף
שמהירותם הסופית 45 קמ"ש.
אחד ההסברים לכך היא העובדה שפעולת הדיווש הנדרשת מוכיחה את עצמה
בבטיחות (ר.ב.: ההסבר קצת מורכב וקשור לכיצד אנו מתפקדים בעת רכיבה), לגבי ה S-PEDELEC ממליץ המחקר להשאיר את
הקטגוריה ללא צורך ברישיון אבל לחייב לוחית רישוי וביטוח.
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה