תערוכות היורובייק הינה ההזדמנות לראות ולהרגיש את החדשות והמגמות בתעשיית האופניים המכוונת לשוק האירופאי והאמריקאי.
התערוכה נערכת כל שנה בעיר Friedrichshafen שבגרמניה ומהווה את הבמה המרכזית ליצרנים להציג את מוצריהם ולקנינים וחובבי האופניים לחזות ולבחון את המוצרים כמו כן להרגיש את המגמות בתחום.
התערוכה השנה היתה גדולה מקודמתה, בעיקר לאור ההפתחות והפריחה המתמידות בתחום האופניים החשמליים.
רוב תשומת ליבי התרכזה בתחום זה ונדרשו לי שעות שיטוט ארוכות לצורך זה.
התערוכה היא חגיגה לכל רוכב ואוהב אופניים. מלאת אנרגיה וחידושים וממחישה עד כמה תרבות האופניים מפותחת באירופה וגורמת למחשבה עצובה למה לא אצלנו? ומתי זה יהיה כך אצלנו? :(
בסקירה ראשונית ניתן היה להבחין מייד במספר מאפיינים של השוק:
** סקר המסכם את שנת 2014 בשוק הגרמני מעלה מספר נתונים מענינים ובראשם:
מחיר ממוצע לאופניים חשמליים בגרמניה בשנת 2014 2837 יורו 146 יורו יותר מהמחיר הממוצע בשנת 2013,
הנתון אינו מפתיע בהתחשב בכך שבשוק הגרמני כ 1600 דגמים שונים של אופניים חשמליים והמגוון גדל ללא הפסק.
דגמי אופניים ברמות המחיר הממוצע בארץ (סביב 1000 יורו ) אינם מוצגים בכלל לקהל האירופי וברור למה.
בתערוכה ניתן לראות מגוון רחב של אופניים חשמליים בעיצובים שונים, בבדרגות טכנולוגיה שונות ובמגוון מחירים לכל הצרכנים.
בנוסף מעמידים היצרנים באיזור ה DEMO מאות זוגות אופניים וניתן לרכב ולבחון (באיזור מוגדר) את הדגמים השונים.
נסיעות המבחן משמשות לקידום המוצר, בנסיעות אלו יכול רוכב מיומן להרגיש ולבחון את הביצועים של האופניים ולחוש את הנוחות והתאמת המוצר לדרישותיו.
אפשרות לבחון את חזית הטכנולוגיה בתחום מעניק ערך מוסף לכל מתעניין בתחום.
רוב רובם של המציגים באיזור זה הינם מותגי אופניים חשמליים.
טכנולוגיה
גם בשטח המכני של האופניים החשמליים יש הרבה חידושים.
מערכת הנעה ע"י רצועה (במקום שרשרת) כבר רואים יותר ויותר אך מערכת הנעה ע"י חוטים לא הגיעה לשוק.
לפני כ 3 שנים הציגו 2 ממציאים את הרעיון שלהם בדוכן קטן בתערוכה והינה השנה בביתן גדול ומרשים הציגו דגמי אופניים שמערכת העברת הכוח עובדת ע"י חוטים.
תנועת הדיווש מתורגמת לתנועה אופקית וע"י חוטים מועברת לגלגל.
המערכת יעילה ואנרגטית, קלה לטיפול ותיקון. בטוחני שהמקצוענים כבר מחככים ידיהם בהנאה
עוד פיתוח טכנולוגי לאנשי השטח גיר הנמצא בקרנק, וברור שהמפתחים מגרמניה.
החברות המתמחות הציגו "יצירות" המשלבות את הטכנולוגיות המובילות מתוצרתן לדוגמא:
קסדת כרית אוויר. לפני 4 שנים הציגו 2 מעצבות משבדיה רעיון מהפכני לקסדת אופנים שתעבוד כמו כריות אויר ברכב.
זהו צווארון אופנתי שברגע התאונה נפתח ועוטף את הראש בכרית אויר.
הקסדה כבר נמכרת בשוק וניתן היה לראותה גם בתערוכה.
האופניים ותרבות הרכיבה מאפשרת גם ביטוי עצמי של הרוכבים ע"י עיצוב ושימוש בפריטים מעוצבים ויחודיים.
חלק חשוב בתיכנון ויצור האופניים הוא העיצוב וכאן אין סוף לדמיון ולמחיר.
גם הקוריאנים אוהבים ומשקיעים בעיצוב
2 דגמים (האחד מתקפל) עוצבו גם כן ע"י מעצב איטלקי כ 4000 יורו
עיצוב רחוב
מקווה שנהניתם ושהצלחתי להעביר את התחושה
עושה תאבון ?
בעוד שנה EUROBIKE 2015
הכניסה לאיזור התערוכה |
התערוכה נערכת כל שנה בעיר Friedrichshafen שבגרמניה ומהווה את הבמה המרכזית ליצרנים להציג את מוצריהם ולקנינים וחובבי האופניים לחזות ולבחון את המוצרים כמו כן להרגיש את המגמות בתחום.
למגיעים עם אופניים חניון אופניים (שתמיד מלא) |
התערוכה השנה היתה גדולה מקודמתה, בעיקר לאור ההפתחות והפריחה המתמידות בתחום האופניים החשמליים.
רוב תשומת ליבי התרכזה בתחום זה ונדרשו לי שעות שיטוט ארוכות לצורך זה.
התערוכה היא חגיגה לכל רוכב ואוהב אופניים. מלאת אנרגיה וחידושים וממחישה עד כמה תרבות האופניים מפותחת באירופה וגורמת למחשבה עצובה למה לא אצלנו? ומתי זה יהיה כך אצלנו? :(
הכל באווירת אופניים, בתמונה חלוקת העיתון היומי (המודפס) ע"י אופני Cargo |
כבוד לעבר: אופניים עתיקים מראים את יכולתם |
בסקירה ראשונית ניתן היה להבחין מייד במספר מאפיינים של השוק:
- אופניים חשמליים הם המנוע של התעשיה ומשתלטים על תחום הרכיבה העירונית וגם על תחומי הספורט (רק אופני כביש עדיין לא זכו למנועים).
- מנוע מרכזי הוא המלך וכל יצרן אופניים מתהדר בדגמים המשלבים מנועים מרכזיים או כמו שאמר אחד המרצים " עדיין מוקדם להספיד את מנוע ה HUB אבל קיצו קרב" (הרצאות וקבוצות דיון עם המומחים המובילים בתחום הטכנולוגיה והייצור מתקיימות לאורך כל התערוכה).
- מנוע בוש Boche הוא השולט והדומיננטי אצל רוב יצרני האופניים אך ניתן לראות מספר לא מועט של יצרני מנועים מרכזיים המציגים את דגמי המנועים שלהם.
- תחום החשמל והאלקטרוניקה נכנס לכל סוגי האופניים, חוץ ממערכות ההנעה באופניים חשמליים (מנועים, בקרים, תוכנות שליטה ותקשורת) ישנה פעילות בהפיכת מערכות ההפעלה של רכיבי האופניים כדוגמת מערכת ההילוכים וניטור עבודת האופניים, לחשמלית ונשלטת ע"י תוכנה ותקשורת אלחוטית.
** סקר המסכם את שנת 2014 בשוק הגרמני מעלה מספר נתונים מענינים ובראשם:
מחיר ממוצע לאופניים חשמליים בגרמניה בשנת 2014 2837 יורו 146 יורו יותר מהמחיר הממוצע בשנת 2013,
הנתון אינו מפתיע בהתחשב בכך שבשוק הגרמני כ 1600 דגמים שונים של אופניים חשמליים והמגוון גדל ללא הפסק.
דגמי אופניים ברמות המחיר הממוצע בארץ (סביב 1000 יורו ) אינם מוצגים בכלל לקהל האירופי וברור למה.
הכניסה לאיזור ה DEMO |
בתערוכה ניתן לראות מגוון רחב של אופניים חשמליים בעיצובים שונים, בבדרגות טכנולוגיה שונות ובמגוון מחירים לכל הצרכנים.
בנוסף מעמידים היצרנים באיזור ה DEMO מאות זוגות אופניים וניתן לרכב ולבחון (באיזור מוגדר) את הדגמים השונים.
היציאה למסלול נסיעות מבחן |
נסיעות המבחן משמשות לקידום המוצר, בנסיעות אלו יכול רוכב מיומן להרגיש ולבחון את הביצועים של האופניים ולחוש את הנוחות והתאמת המוצר לדרישותיו.
אפשרות לבחון את חזית הטכנולוגיה בתחום מעניק ערך מוסף לכל מתעניין בתחום.
רוב רובם של המציגים באיזור זה הינם מותגי אופניים חשמליים.
דגם Cargo עירוני ללא מנוע (אדום) ועם מנוע - מרכזי מתוצרת Brose (שחור) מחיר 2799 יורו |
להיט צמיגי בלון לכל המטרות (חול שלג עשב ועוד) וכמובן גם ממונע, בתמונה מנוע Bosch |
רק לבחור |
חיית מהירות (עד 70 קמ"ש) 2 מנועי HUB של 500 וואט...מפחיד |
קיט של Bionix האיכותית, מנוע 250 וואט להתקנה בכל אופניים (1700$ לערך) |
גם Bafang היצרן הסיני הענק הציג דור ראשון למנוע מרכזי ( לא מעוצב, מרעיש ולא עובד חלק לטעמי) וכבר ניתן היה לראות את הדור השני המתקדם שיופיע בשוק ב 2015/16 |
POLARIS יצרני רכבי השטח הציגו אופניים מעוצבים ברוח החברה אך חוץ מהשם ע"ג האופניים שום דבר מיוחד |
גם בשטח המכני של האופניים החשמליים יש הרבה חידושים.
מערכת הנעה ע"י רצועה (במקום שרשרת) כבר רואים יותר ויותר אך מערכת הנעה ע"י חוטים לא הגיעה לשוק.
לפני כ 3 שנים הציגו 2 ממציאים את הרעיון שלהם בדוכן קטן בתערוכה והינה השנה בביתן גדול ומרשים הציגו דגמי אופניים שמערכת העברת הכוח עובדת ע"י חוטים.
תנועת הדיווש מתורגמת לתנועה אופקית וע"י חוטים מועברת לגלגל.
המערכת יעילה ואנרגטית, קלה לטיפול ותיקון. בטוחני שהמקצוענים כבר מחככים ידיהם בהנאה
המערכת מוטמעת בדגם עירוני |
מערכת הדיווש ותירגום הכח |
המערכת מוטמעת בדגם כביש מתקדם |
עוד פיתוח טכנולוגי לאנשי השטח גיר הנמצא בקרנק, וברור שהמפתחים מגרמניה.
גיר פנימי PNION |
החברות המתמחות הציגו "יצירות" המשלבות את הטכנולוגיות המובילות מתוצרתן לדוגמא:
יצירה לכביש |
יצירה לשטח |
זהו צווארון אופנתי שברגע התאונה נפתח ועוטף את הראש בכרית אויר.
הקסדה כבר נמכרת בשוק וניתן היה לראותה גם בתערוכה.
הצאוורון (קסדה) במצב רגיל-סגור |
הצאוורון (קסדה) במצב קסדה-פתוח ע"ג הראש |
עיצוב
האופניים ותרבות הרכיבה מאפשרת גם ביטוי עצמי של הרוכבים ע"י עיצוב ושימוש בפריטים מעוצבים ויחודיים.
חלק חשוב בתיכנון ויצור האופניים הוא העיצוב וכאן אין סוף לדמיון ולמחיר.
אופני עיר בדגם הולנדי עם מבט לרטרו. |
אופניים עשויים עץ (הוצגו ע"י מס יצרנים) ויש גם חשמליים |
אופני במבוק |
איזי ריידר |
האיטלקים כמו האיטלקים. אין על העיצוב! אופניים חשמליים בעיצוב איטלקי מדהים, מפרט מכני/חשמלי מעולה PEDELEC ליכולים להרשות לעצמם 5000 יורו |
ועוד עיצוב איטלקי |
ועוד אחד... Cosi Bella |
2 דגמים (האחד מתקפל) עוצבו גם כן ע"י מעצב איטלקי כ 4000 יורו
הדגם המתקפל עם תיק נשיאה מעוצב גם כן |
מעוצב להפליא ומסתיר בתוכו אופניים חשמליים PEDELEC בתקינה האירופאית (מתאים גם לישראל) |
עיצוב רחוב
עיצוב אישי נראה בחניית האופניים, אופניים שהוסר מהם הצבע וצבעם חלודה, שימו לב להנעת רצועה, לבלמי הדיסק וצורת מגן הבוץ (כנף)המעידים כי אין זו ענתיקה |
מקווה שנהניתם ושהצלחתי להעביר את התחושה
עושה תאבון ?
בעוד שנה EUROBIKE 2015
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה