יום שני, 28 בדצמבר 2015

אדוני אופניים חשמליים לא הורגים – רוכבים לא אחראיים וחוסר אכיפה כן!!!!




***בהמשך לשיחתו של יו"ר ועדת הכלכלה של הכנסת ח"כ איתן כבל עם ניסים משעל (משעל על הבוקר) ולקראת ישיבת ועדת הכלכלה בנושא.






  • מוסכם  כי מדרכות נועדו להולכי רגל בלבד (למרות שלפי פקודת התעבורה רכינוע או בשמו סגוואי חייב לנוע על מדרכות ולא בכביש !!!)
  • מוסכם כי יש לציית ולכבד את החוק.
  • מוסכם שגם הרשויות חייבות למלא את תפקידן.

תקנות האופניים החשמליים (העתק של התקנות באירופה) הינן תקנות שנועדו לאפשר שימוש בכלי ממונע (אופניים עם מנוע עזר) לכל אדם ללא רישיון ללא ביטוח וללא צורך בהכשרה מוקדמת או במילים אחרות התקנות מחריגות את האופניים הממונעים מתחום הרכב ודינם כשל אופניים רגילים.
האופניים החשמליים בנוסף עם אופניים רגילים הופכים לכלי תחבורה משמעותי בכל הערים המודרניות בעולם ומצמצמים את השימוש ברכב ממונע (זיהום רעש וצפיפות), הצלחתם בעולם אינה מוטלת בספק, ההתפתחות הטכנולוגיות (וכניסתם של חברות ענק) הופכת אותם מ"סתם אופניים" לכלי תחבורה אמין זול לתחזוקה ובעל ביצועים ואמינות עד כי כל אחד יכול למצוא פיתרון להתניידות בעיר.
 לא ירחק היום שהאופניים יהפכו לכלי לכלי התחבורה העיקרי יחד עם תחבורה ציבורית בכל כרך מודרני בעולם (ויש כבר דוגמאות לכך).
אז למה ח"כ כבל זועק "אופניים חשמליים הורגים למען השם"?  למה לא לזעוק "משרד התחבורה, המשטרה, ושאר הרשויות לא עושות את תפקידם"
עובדה בנושא האופניים החשמליים אין אכיפה של החוק, ההרשויות האחראיות פשוט הפקירו את המרחב הציבורי  לחוקי הג'ונגל ובג'ונגל כל דאלים גבר וכל ממזר מלך.
קצרה היריעה מלהביא דוגמאות לפשיטת הרגל של הרשויות במקרה זה ותחת אכיפה (אכיפת התקנות הקיימות) הולכים לכיוונים פופוליסטים עוד הגבלות עוד גופים שיבצעו אכיפה עוד ישיבות של ועדות עוד תשובות מגומגמות מגופי האכיפה שבסופו של יום כולם יודעים שלא יהיה פתרון ללא אכיפה מסיבית של גופי האכיפה.
מידי כמה חודשים אנו שומעים על "מבצע אכיפה" בחנויות וברחובות מבצעי אכיפה מתוקשרים עם הודעות לעיתונות שנועדו להסוות את חוסר האונים של הרשויות.
ח"כ כבל, מעל 90% מהאופניים החשמליים אינם חוקיים (זו סטטיסטיקה של המשטרה וגופים נוספים ודי לראות את כל האופניים הנעים ברחובות ללא דיווש. *החוק מחייב הפעלת דוושות ע"מ להפעיל את המנוע) האם היית מתייחס בסלחנות אם  90% מכלי הרכב בכביש היו לא חוקיים ולא עומדים בתקנות התעבורה או אז מה היית עושה?
אני משער שהיית פונה לרשויות האכיפה ומשרדי ממשלה הנוגעים בדבר ותובע מהם לבצע את תפקידם.
זה צריך להיות המוטו שלך כיושב ראש ועדה חשובה ובעלת השפעה כוועדת הכלכלה ולא להאשים את האופניים החשמליים,
צריך אומץ ציבורי (והוכחת זאת בעבר) לעמוד מול גופים אלו ולהגיד את האמת: המלך הוא עירום.

2 comments:

  1. כל זמן שכוח השיטור לא מבין בין ימינו לשמאלו מה זה אופניים חשמליים ואיך ניתן לאתר את תכונותיהם האמיתיות, ימשיך הבלגן ורק יתעצם, כי לא מספיק להוריד פקודות כמו בצבא דמיקולו, צריך גם לוודא שמי שאמור לבצע אותן יהיו בידיו הכלים לכך.

    השבמחק
  2. שלא כשבישראל, בכל מדינות אירופה חוקי האופניים החשמליים, כוללים גם אפשרויות אחרות למנועי עזר שונים בתפוקת האנרגיה שהם מוסיפים כעזר לאופניים. כמתבקש, השימוש באופניים כאלה מצריך רשיון נהיגה לאופנוע ( בדרגות שונות), מספרי רישוי + טסט שנתי או רב שנתי, ( תלוי בהספק המנוע), ביטוח צד ג׳ ו\או מקיף, תלוי במדינה או באיזור. עד היום, בכל ההתייחסויות לנושא זה , לא מצאתי בדל של התיחסות לנושא מההבטים שציינתי לעיל וזה חבל מאד כי אם כן היו מתייחסים לזאת ברצינות, ניתן היה להוריד את כמויות הפיח והזיהום ממנועי הטוסטוסים והאופנועים שתי פעימות, הטונפים את מרחב המחייה החם-דביק-מסריח, כמקובל בארץ זבת.

    השבמחק