יום שני, 29 ביולי 2013

נוסעים עם אופני NEO לפגישה בחיפה

מיקום חוף הכרמל

שעת הפגישה 10:00

אחרי שהתנסינו בנסיעה ברכבת עם האופניים (היה נח וכיף)  היה ברור שנעשה זאת שוב.

לפגישה יצאתי לבד ומאחר שרכבת ישראל מגבילה את שעות הנסיעה עם אופניים עד השעה  9 בבוקר בחרתי את הרכבת הישירה מת"א (סבידור) שיוצאת ב 9:02  (רכבת ישראל - האפליקציה שלכם לאנדרואיד לא עובדת כהלכה ).

הגעתי בשעה 8:45 לשער הכניסה (מערכת הכירטוס) שבגשר הבורסה ונעצרתי ע"י השומר בהחלטיות "אין מעבר לאופניים עד לשעה 9, הסברתי לו שאני יודע והרכבת יוצאת בשעה 9:02 כך שצריך כמה דקות להגיע לרציף, "אלו הוראות מנהל התחנה" לא נותר להמתין ולחכות.

מחכה לפתיחת השער – שימו לב שממש ריק ואין בעיה לעבור עם אופניים

אחד בפה ואחד במציאות: בינתיים נכנסו מס רוכבי אופניים שקיפלו אתם אך ללא כיסוי ללא בעיות.

לידיעתכם:

העניין של קיפול האופניים ועטיפתם בכיסוי הינו מין תרגיל ( מפא"יניקי ) שנולד בתקופה שאסור היה להכניס אופניים לרכבת ואז בחצי הסכמה אפשרו לאופניים מקופלים וארוזים להכנס תוך הגדרתם כ"מזוודה" כנראה למנהל תחנת סבידור לא חשוב לאכוף את כל ההוראות.

סוף סוף נפתח המחסום ושעטתי לכיוון המעלית שתורידני לרציף, כאן נתקלתי במעלית מסריחה משתן מלוכלכת ומזוהמת עד כי לא ניתן לראות דבר מחלונות הזכוכית ( השקיעו בעיצוב ובאיכות)  מה מרגיש קשיש או נכה שנזקק למעלית ונתקל בצחנה ובלכלוך של חודשים, ממש עולם שלישי........ רכבת ישראל לידיעתכם.

הכניסה לרכבת (דאבל דק) קלה ונוחה תוך כ 50 דקות ותוך כדי קריאת עיתון וגלישה באינטרנט הגעתי לתחנת חוף הכרמל.

התחנה מסבירת פנים צוות נחמד ומעליות נקיות ומבריקות בניגוד לתחנת סבידור.

יצאתי ברכיבה לכיוון פארק התעשיה ובסיום הפגישה רכבתי לחוף הים להתרשם מהטיילת שלאורך החוף.

חברים נפלא !!!!
עם חוף וים כזה ועם מזג אויר אידאלי מי רוצה להיות במשרד?

מבט לעבר הטיילת בכיוון צפון

מאחר ואסור לרכוב לאורך הטיילת רכבתי בכביש השירות להתרשם וליהנות מהנוף.

רכיבה קלה חזרה לתחנה עולים על הרכבת למודיעין (כיוון ת"א) כאן נתקלתי בקרונות (סימנס) שהכנסת אופניים לתוכם בעייתית יותר ואף מוגבלת ל 2 זוגות  בקרון.
למשרדי בר"ג הגעתי חזרה בשעה בשעה 12:30 לערך אחרי פגישה כמו תייר שחזר הבייתה.
תובנות:
·         רכבת היא כלי תחבורה ידידותי לאופניים (עם הגבלות לשעות השימוש).
·         שוב נוכחתי כי שילוב נסיעה בין עירונית ברכבת  עם נסיעה עירונית באופניים חשמליים הינו שילב מנצח.